“Treball de Ciències per al Mòn Contemporani”
Enviado por Ingrid Ortiz • 7 de Noviembre de 2020 • Apuntes • 1.445 Palabras (6 Páginas) • 206 Visitas
“Treball de Ciències per al Mòn Contemporani”
[pic 1]
Nom: Ingrid Ortiz
Curs: 1r Batx “A”
INS Ventura Gassol
Índex
1. INTRODUCCIÓ.......................................................................................2
2. FITXA TÈCNICA.....................................................................................3
3. ASPECTES CIENTÍFICS.........................................................................4
3.1 Forat de cuc...............................................................................................4
3.2 Gravetat artificial i força centrífuga........................................................4
3.3 Forat negre................................................................................................5
3.4 Cinc dimensions........................................................................................5
3.5 Viure en altres planetes...........................................................................5
3.6 El temps i la gravetat...............................................................................6
4. CONCLUSIÓ I OPINIÓ PERSONAL......................................................7
5.BIBLIOGRAFIA (WEBGRAFIA).............................................................8
1. Introducció
Aquest trimestre, a l'assignatura de Ciències per al Món Contemporani meus companys han treballant l'espai, i ho han fet mitjançant el visionat d'una pel·lícula que, en aquest cas concret, ha estat "interestel·lar", protagonitzada per Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain, Michael Caine i Matt Damon.
"Interestel·lar" tracta sobre un equip d'astronautes que viatgen a través d'un forat de cuc, buscant una nova llar per a la humanitat.
La humanitat està arribant a el límit, és a dir, que s'extingirà, pel fet que és víctima de moltes catàstrofes ambientals i estan a punt d'acabar amb tots els éssers vivents de la Terra. Un granger i antic pilot anomenat Cooper, descobreix un projecte que està desenvolupant la NASA en secret, quan Cooper s'assabenta de tot el concernent a aquest projecte, és convençut per un dels seus antics professors, per a un faci un viatge a través d'un forat de cuc, que la NASA havia descobert recentment prop de Saturn.
La missió consistia a buscar refugi en una altra galàxia llunyana, a causa de la imminent extinció de la Terra, en la podrien viure i salvar la vida de la seva família, però també a tota la humanitat.
Aquesta pel·lícula ens mostra diversos aspectes científics de l'espai però com que no és un documental, suposem que alguns aspectes poden arribar a ser possibles mentre que altres no.
Per aquest motiu, em centraré en esbrinar els aspectes més ficticis i els científics i intentaré demostrar-ho per al cap educatiu d'aquest treball.
2. Fitxa Tècnica
Títol original: “Interestellar”
Any: 2014
Durada: 169 min.
País: EE.UU
Direcció: Christopher Nolan
Guió: Jonathan Nolan, Christopher Nolan
Música: Hans Zimmer
Fotografia: Hoyte van Hoytema
Repartiment: Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain, Bill Irwin, John Lithgow, Casey Affleck, David Gyasi, Wes Bentley, Mackenzie Foy, Timothée Chalamet, Topher Grace, David Oyelowo, Ellen Burstyn, Michael Caine, Matt Damon
Productora: Warner Bros. / Syncopy / Paramount Pictures / Legendary Pictures / Lynda Obst Productions
Gènere: Ciència Ficció
Grups: -
3. ASPECTES CIENTÍFICS
Com ja he esmentat abans, en aquesta pel·lícula apareixen diversos aspectes científics que podrien ser reals o no. A continuació, esmentaré els que més han cridat la meva atenció, i seguit d'això, buscaré informació al respecte per esbrinar si realment són successos possibles o formen part de la ciència ficció.
3.1 Forat de cuc
El forat de cuc en Interstellar forma una trama interessant, però en la realitat no hi ha evidències concretes de la seva existència. Existeixen moltes teories i hipòtesis al respecte, però ningú ho ha comprovat. Es tracta que l'espai i el temps es doblin, connectant dues regions distants. Els primers a teoritzar sobre ells van ser Albert Einstein i Nathan Rosen, pel que la seva terme oficial és pont d'Einstein-Rosen. (fig.1)
...