Descartes
Enviado por Pepino96 • 13 de Enero de 2014 • 455 Palabras (2 Páginas) • 355 Visitas
Descartes
Resum meditacions 3,4,5 i 6
-Tercera meditació:
La tercera meditació de descartes dona arguments per l’exitència de Déu. En primer lloc ho fa des d’un punt de vista epistemològic, ja que es preunta si totes les seves idees les ha creat ell. Descartes menciona que les idees necessiten una causa formal i una causa real que han de tenir les característiques necessaries per produir un determinat efecte, en aquest cas la idea. Com encara no sap si existeixen altres persones al món, dona per suposat que asi totes les idees han sigut creades per ell, doncs el té percepció de l’espai, la longitud, la profunditat… Però tot i això hi ha una idea que no es pot atibuir a ell mateix, la idea de la perfecció. La idea d’allò infinit no pot ser creció d’ell perquè ell haría de ser infinit també (causa real), però no pot ser infinit perquè hauria de ser perfecte, i no es perfecte perquè ha cregut en coses que no són certes. Per tant aquesta idea d’allò infinit ha de formar part dalo infinita, i l’únic infinit que pot existir es Déu, que també es perfecte. Per tant Déu és.
-Quarta Meditació:
Un cop demostrada l’existència de Déu, apreciem que nosaltres som imperfectes, una imperfecció que es demostre a l’ora de realitza judicis. No podem saber si alguna cosa és certa o no; però, si Déu es perfecte, l’engany i i el frau son imperfectes; cosa que en porta a pensar que no poden vindre de Déu
Habiendo demostrado la existencia de Dios, hemos apreciado también que nosotros somos imperfectos, una imperfección que se demuestra a la hora de realizar juicios. No podemos saber si algo es cierto o no; pero, si Dios es perfecto, el engaño y el fraude son imperfectos; lo que nos lleva a pensar que no pueden proceder de Dios. Aunque nosotros, a través de la razón, podemos distinguir entre lo verdadero y lo falso, también muchas veces hemos sido inducidos al error. Pues, siendo producto de Dios como somos, ¿cómo es posible que seamos imperfectos? Cuando queremos distinguir entre lo verdadero y lo falso usamos el entendimiento y la voluntad. El entendimiento nos permite captar nuestro entorno pero no afirma ni niega nada; por lo tanto el error tiene que proceder de la voluntad; al ser más amplia, realiza juicios sobre cosas que no conoce, llevándonos al error.
Para no caer en el error, debemos usar la razón antes que la voluntad. Dios nos proporcionó la «herramienta» de la voluntad y nosotros le hemos dado un mal uso. Para realizar buenos juicios, debemos ver si la idea viene de Dios y es clara y distinta —pues será verdadera—, y debemos evitar ideas confusas, probablemente creadas por un genio maligno.
...